torsdag 17 maj 2012

Plugg, plugg och plugg

Godmorgon världen!
Efter en halv natts pluggande och en halv natts sömn så är jag redo att möta världen igen! På schemat står Naturkunskap och Religion men först blir det frukost. Just nu står Alex och steker pannkakor, Angie smsar med sin mobil och jag, jaa, vad jag gör vet ni ju. Trotts att jag egentligen just nu ska skriva ett svar till frågan "Läs under ekonomiska och politiska verktyg. Vad menas med utsläppsrätter? Vad är en energideklaration? Vad menas med elcertifikat? Hur mycket beräknas bensin i Sverige att måsta kosta om transporter ska minska med 20% fram till 2020?". Så helt konstigt är det väll ändå inte att jag hittade mig hit? Jag förstår mig helt! Men jag lovar, frågan kommer att få ett svar inom den närmsta timmen. Så fort jag ätit och fått i mig lite energi! Känner mig bara halvt vaken just nu. Det kan dock bero på att jag ganska nyligen lämnade Alex varma säng för att starta denna dagen full av pluggande.   

Igår kväll så startade vi våran pluggkväll/övarnattning/dag. Det började ganska trögt för mig då det gärna blev så att man satt och pratade istället för att svara på frågor om universum. Till min tröst så vad jag den som lyckades arbeta mest. Angie skyllde det på hennes brist av kaffe och Alex erbjöd henne att fixa lite vilket de inte kom så lång med då ingen av de kaffedrickande flickorna visste hur kaffemaskinen fungerade. Till deras lycka så hade de mig. Jag som inte dricker kaffe lyckades skapa lite åt dem. Lite komiskt kan man tycka. Jag förstår mig dock inte på grejen med kaffe. Vad ska man med det till? Det A) Lycktar illa. B) Skapar ett beroende och C) om man nu redan konstaterat A och B, varför skulle man då dricka det? Det är min teori!

Men nu är frukosten klar så det är dags att säga adjö för denna gången.

Dagens råd: Om du planerar en hel kvälls pluggande så planera den inte med folk som du vet att du kommer prata med annat om. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar